מדריך קצר לבדיקת כמות מי קירור המנוע באופן עצמאי

204 גולשים היו כאן

מדריך קצר לבדיקת כמות מי קירור המנוע באופן עצמאי

למה נועדו המים האלו?

מים אלו נועדו לקרר את המנוע, שחיקת גלגלי השיניים זה בזה ופעולות הבוכנאות גורמות לחימום כל מערכת המנוע כמו בכל שני ברזלים המתחככים זה בזה. כדי למנוע נזק שיכול להיגרם מחימום יתר קיימת ברכב מערכת קירור המנוע המניעה מים בצינורות העוברים בכל השטחים המתחממים ומצננת אותם.

אילו מים מומלץ למלא במיכל זה?

כמובן שלא מומלץ לשים מי ברז רגילים ואפילו לא מים מינרליים מאחר והדבר יכול לגרום בין היתר להצטברות של אבנית ופיצוץ צינורי המעברים. המים שמומלץ למלא את המיכל הזה נקראים מים ירוקים, מים אלו בעלי מרקם שמנוני המונע את הבעיה הנ"ל ועוד בעיות שיכולות להיווצר ממי ברז.

אופן בדיקת כמות המי מנוע

בדיקת המים תתבצע על ידי פתיחת מכסה המיכל שנמצא בחזית הקדמית של מכסה המנוע, בתוכו תמצאו 2 קוי מדידה - עליון המסמן כמות מקסימלית וקו תחתון המסמן כמות מינימלית, עליכם לוודא שהמים קרובים יותר לקו העליון. במידה והם למטה מזה תצטרכו למלא עד לקו העליון.

שימו לב! אין לפתוח את מכסה המיכל כשמנוע הרכב חם - מה שיביא לידי התגעשות והתפרצות מים רותחים לעבר הבודק. מומלץ להמתין עד שבנגיעה זהירה עם היד על צינור המיכל לא תיכווה היד. במצב של ספק מומלץ לפתוח בזהירות תוך כדי הנחת היד השניה במצב של חסימה להדוף את הפקק במקרה של קפיצה מהתפרצות לחץ הרתיחה.

מתי נדרש להגיש את הרכב לבדיקת מוסך בנושא זה?

כאשר מצאתם כמות מים חסרה ומילאתם את המיכל עד לקו העליון ובזמן תכוף (למשל באותו יום או למחרת) ראיתם בבדיקה נוספת שהמיכל שוב חסר מים והדבר נשנה מעל 2 פעמים (מומלץ לתת יחס אפילו כאשר נשנה פעם אחת) יש להכניס את הרכב לבדיקת מוסך מאחר וכנראה יש דליפת מים באחד המעברים. אי טיפול במצב שכזה יכול לגרום לשריפת ראש מנוע שמלבד הסכנה שיכולה להתרחש בזמן נהיגה בתרחיש שכזה, הנזק הכספי לתיקון יגדל פי כמה וכמה מאחר והחלפת ראש מנוע לא מסתכמת בסכום טיפול שיגרתי אלא נחשבת להוצאה חריגה.

204 צפיות